Saturday, May 7, 2011

Hari Ibu Ke?

Salam,tengah baca buku untuk exam mcq..mengantuk pula...

jalan2 blog sahabat2 ramai yang post selamat hari ibu.buka facebook(xde fb pun,,,buka fb kawan) ramai ucp selamay hari ibu..roomate pula bz buat video untuk ibu dia..bagus betul.aku??aku baru tahu sekarang ni hari ibu.



Aku x wish pun kat ibu aku.padahal call je tadi...


nak share,ada kawan aku ni post pasal hari ibu..menariklah...http://watashiwakawaiidesune.blogspot.com/2011/05/mamas-day.html




Aku selalu teringat pengorbanan ibu.Lebih-lebih lagi duduk jauh di mesir ni....


Persoalannya,,,


mana lagi penting call ibu ke doakan ibu??


Bagi aku dua2 penting....Sebab Allah berfirman:

Dan rendahkan dirimu kepada keduanya serendah-rendahnya dan doakan keduanya: "Ya Tuhan, Kasihanilah kedua ibu bapaku sebagaimana keduanya telah memeliharaku dimasa kecil.




Allah berfirman juga

Dan terhadap kedua ibu bapa harus berbakti (taat dan baik) apabila telah tua salah satunya atau keduanya disisimu




Kesimpulannya,xpentingpun..kita wish hari ibu ke x...yang penting sentiasa doakannya...dan sokmo2 lah talifon ibu kita yang kat malaysia....

No comments:

Post a Comment