Monday, May 16, 2011

3rD INtIFAdaH

Assalamualaikum..


Di Mesir baru aku rasa dekat sangat dgn Palestin.Baru2 ni Org Mesir dgn semangatnya mengadakan demonstrasi beramai2 sempena intifada ke3..


Apa itu Intifada?


Aku selama ni pun x tahu apa itu intifadah.Yang aku tahu intifada yang kum Rabbani nyanyi je lah


Intifadah merupakan usaha penentangan Palestin terhadap Zionis yang suka2 ambil tempat diorang.
Zionis memang kurang ajar.Mana taknya,dah la ambil tanah orang,dia bunuh org2 x berdoasa.Siap kau Zionis,nnti Allah balas apa yang kau buat..


Sekarang intifadah dah masuk musim ke-3.Sebelum ini,mesir di terajui oleh husni mubarak yang zalim.Beliau menjalankan persahabatan dgn Israel.So,orng2 mesir x berapa nk support sngt la palestin.Sejak HM(Husni Mubarak) ni ditumbangkan oleh rakyat sendiri,rakyat2 mesir berani untuk keluar dan sokmo buat demonstrasi.Mesir juga dah buka sempadan Palestin Mesir (Rafah).

Sempadan Rafah...


Diorang dah buka...


Nampak x Alex?(tmpat aku sekarang)





Sekarang ni orng2 mesir beramai2 pergi sempadan palestin-mesir(Rafah) support diorang.Nak usir zionis.


Mereka(orng2 Mesir) mula intifadah ni 15 mei sempena hari Nakba.


Apa itu Hari Nakba?


Hari Nakba adalah mulanya hari Israel menceroboh Palestin..


nk tau lbh lanjut klik..http://ms.wikipedia.org/wiki/Hari_Nakba




Laporan setakat ni..4 orng Mesir terbunuh dalam buat demonstrasi di Rafah.Tentera Zionis tembak dari jauh.


Smangt mereka..


Ramainya orng...



Support Palestin


Kita Bako jek....

Setakat ini post dari saya..terima kasih kerana sudi membaca.Wallahualam...

No comments:

Post a Comment