Wednesday, May 4, 2011

KESABARAN...



Bismillah...dah lama aku tak menulis.

Aku akan menduduki peperiksaan tak lama lagi.Keputusan peperiksaan yang dahulu amat mengecewakan,walaupun lulus tapi keputusan
n itu tak membanggakan.

Sahabat-sahabat aku semua sedang sibuk mengulangkaji pelajaran.
Aku memang tidak sebijak mereka.Tapi aku yakin Allah memberi 'reward' atas usahaku.InsyaAllah bila aku berusaha aku akan mendapat pahala.
Teringat cerita Nabi Nuh hampir seribu tahun berusaha berdakwah.Tapi hanya beberapa kerat sahaja yang menerima dakwahnya.Adakah kita judge nabi Nuh sebagai looser??sudah tentu tidak..
Habis tu kita dah berusaha,kalau kita tak lulus adakah kita dah kira looser????Mungkin orang akan judge kita sebagai looser..Tapi Allah akan sayang kita kalau kita berusaha keranaNya dan kita terima takdirNya.

KALAU KITA DIBERI DUGAAN KITA AKAN BERUSAHA MENADAH TANGAN DENGAN SEPENUH HATI.
TAPI,KALAU KITA TIDAK ADA DUGAAN MUNGKIN KITA AKAN MENADAH TANGAN TETAPI TIDAK BERSUNGGUH....

SEBENARNYA TIADA DUGAAN DALAM HIDUP ADALAH SATU DUGAAN....

No comments:

Post a Comment