Monday, March 25, 2013

Benarkah Cintaku?



Bismillah..
Semoga Allah redha..

aku tidak pasti,ada atau tidak makhluk Allah membaca entry ku kali ini.
apa yang aku ingin sampaikan ialah,aku sedih dengan diriku yang sering kali lupa untuk mentarbiyyah orang di sekelilingku..


Benarkah Cintaku?

cinta aku adakah benar untuk illahi,apabila seruan dakwah ku biarkan sepi,
cintaku adakah benar cinta setulus hati,kerap kali aku menyombong diri,
cintaku padaNya adakah cinta hakiki,jika syurga yang ku harapkan tidak setimpal dengan doaku.

keikhlasan hati sering kali menguji diri,
benarkah aku bekrja untukNya
jika benar mengapa sukar untuk ku betul khusyuk di hadpanMu
jika benar mengapa aku biarkan kemungkaran berlalu,pada diriku jua di sekelilingku

Syurga itu benar,Neraka itu benar,
Pahala itu benar,Dosa itu benar,
Namun,adakah cintaku padaMu benar...

Hanya Padamu...


Aku Yang Berdosa

Sejauh mana langkah ku di sana
Aku melupakan mu

Seluas mana kau beri padaku
Masih ku angkuh padamu

Segalanya dusta
Gelap mengaburi ku

Ya Allah apa yang bisa
Ku tebus kepadamu
Atas dosaku

Ya Allah ku hina terasa
Biarku bersujud
Untuk ke syurgaMu

Segalanya Dusta
Gelap mengaburi ku

Ya Allah apa yang bisa
Ku tebus kepadamu
Atas dosaku

Ya Allah ku hina terasa
Biarku bersujud
Untuk ke syurgaMu

Ya Allah apa yang bisa
Ku tebus kepadamu
Atas dosaku

Ya Allah hina terasa
Biarku bersujud
Untuk ke syurgaMu

shahir-aku yang berdosa...hanya padaMu



No comments:

Post a Comment