Wednesday, March 24, 2010

SERANGAN KOREA ANTARA HAK DAN BATIL

Dengan Nama Allah.Salam,ini adalah post pertama aku.Harap para pembaca berpuas hati dgn post ini.

Kecannggihan dunia tanpa sempadan masa kini mnyebabkan mudah maklumat2 dari dalam dan
luar negara untuk sampai kepada kita .Jika dulu masyarakat melayu begitu asyik menatap syah rukh khan dan kajol,kini satu anasir atau fenomena baru menyerang masyarakat kita,terutama remaja melayu .Siapa tak pernah tengok my girl angkat tangan..hmm,jelas sekali ramai yg angkat kening.Sedar tak sedar drama2 korea yg masuk ke negara kita makin menjatuhkan akhlak remaja islam .




Mengapa aku kata begitu ?Kerana bukan ke drama korea berkonsepkan cinta .Ketika menonton pastinya hormon2 seperti Estrogen, Testosterone, Phenylethylamine (PEA), Dopamine,dll sedang dirembeskan ketika itu .Ditambah pula dengan hasutan syaitan yang direjam,maka hati2 para penonton akan teringat ingat si hero yg kacak mcm Rain ,Lee Min Ho ,Lee Dong Wook dll x lupa juga teringat si heroin yang seksi/a mcm Geum Jan Di dll .

Dan apa yang pling menyedihkan bkan sahaja remaja biasa yg menontonnya,anasir2 ini juga mnyerang para huffaz dan azhari.Bkan aku nak memalukan kamu,tapi ingin menegur dan menyedarkan.


Ini baru drama korea .Bagaimana pula lagu2 mereka yang memekakkan telinga?Lagu2 seperti GeeGee,Sorry2,dan Wonder Girl sedang giat didegarkan oleh remaja kita .Kalau hanya mndegar x mngapa lagi,siap dengan video sekali.Lalai2,,,Tarian mereka yg mngasyikkan mmbuat kita lupa Allah sedang memerhatikan.




Bahana cter2 Korea:

1.Lalai,sangat2 melalaikan

2.Mengotorkan hati.(bgimana ilmu/Quran/hidayah nak masuk pada hati yg kotor)

3.Buang Masa(sanggup x tdur malam.orng bgn malam tahajjud dia mngadap cter korea)

4.Berdosa(kan ad adegan2 yg x patut ditgok.Dan Allah berfirman jgn mnghampiri zina)

5.Menjatuhkan akhlak remaja muslim(makin ramai yang ingin cuba bercinta)

Kebaikan :

Kpd sesiapa yg nk bgtau kebaikan silalah comment :)

Oleh itu,

Sedarlah wahai sahabat,kamu akan ditanya ke mana masamu dihabiskan.Cuba bayangkan kalau Allah mngmbil nyawa para sahabat sekalian ketika menonton cter tu.Ataupun nyawa kita diambil ketika sedang nyenyak tidur smbil mndegar lagu yg mlalaikan.Nauzubillah,,,

1 comment: